Giriş
Şimdiye kadar açıkladıklarımız Altın Şafak geleneğinde ritüel maji için gerekli esasları içermekteydi. Bu konular arasında ritüel çalışmanın arkasındaki maji anlayış, ritüel tekniklere anlam veren evren ve benlik vizyonu ve ritüel kapsamında kullanılacak aletler işlendi. Artık, bu bölümde bütün bunları pratik majikal ritüel çalışmaları açısından bir araya getirmenin zamanı gelmiştir. Maji, çoğu felsefe ve dinlerden önemli farkı olarak inanç değil uygulama üzerine odaklanmaktadır. Sadece belirli bir şeye inanarak bir varoluşçu (egzistansiyalist) veya Hıristiyan olabilirsiniz, ancak bir majisyen olabilmek için, bir şey yapman gerekir — Bu da tamamen farklı bir şeydir.
Maji bir şeyler yapma usulüdür ve herhangi bir majikal çalışmanın ilk şartı majisyenin ne yapma niyetinde olduğuna karar vermesidir. Bir majikal seremoni bir âsâyı konsakre etmeye (kutsamaya, şarj etmeye) yönelik olabileceği gibi, hastalığı iyileştirmek, ruhsal bir varlığı çağırmak, bir dönüşüm bedene bürünmek, Yüksek Benliği çağırmak veya daha birçok farklı şey olabilir. Ancak bir amacı olması şarttır ve bu amacın tek, belirli ve dikkatle açıklanmış olması gerçekleşmesini çok daha etkili kılar. Dolayısıyla bir amacın seçimi herhangi bir majikal çalışmada ilk ve en gerekli adımdır.
Majinin mutlak bir güce sahip olmadığını bilmekte de fayda vardır. Bu özellikle fiziksel seviyede değişiklik getirme konusunda geçerlidir. Bazı şeylerin majikal yöntemlerle başarılması pratik açıdan imkansızdır. Bazıları da en olumlu bakış açısından bile son derece zordur. Bu konuda açıklığa kavuşmamızda tarih önümüze bazı engeller koymaktadır. Majikal yöntemlerle neler yapılabileceği hakkındaki inançları geçerli şartlar yerine değişken kültürel modalar belirlemek eğilimindedir. Yine de, tarihsel engellere rağmen, uygulamada geçerli gözüken bazı sınırları saptamak mümkündür.
Bu sınırların bazıları majinin işlevsel niteliklerinden doğmaktadır, bazıları da majisyenin ne yapmak istediğine bağlı, diğerleri de majisyenin içinden kaynaklanmaktadır. Majiyi etkin olarak kullanabilmek için bütün bunları incelememiz gerekir.
Majinin Sınırları: Doğanın Akışı
Bu sınırlardan en açığı majikal yöntemlerin nasıl sonuç aldığında görülür. Bölüm 1'de açıklandığı gibi majinin anahtarı enerji motiflerinin varlık seviyelerinden fiziksel seviyeye indiği doğal yaratılış sürecindedir. Majisyen daha yukarıda, astral ve eterik işlevle ilişki kurarak inen motifleri değiştirir veya tezahürata inen akımları takip eden yenilerini kurar. Ancak bu sürecin tamamen doğal olduğunu anlamakta önem vardır. Harekete geçirdiği değişiklikler doğal değişikliklerdir ve doğal motifleri takip ederler. Bu motiflere müdahale etmek majinin çalıştığı süreci bozar.
Örnek olarak fantezi öykülerde ve New Age çevrelerde birçok kişinin yapabildiğini iddia ettiği levitasyonu ele alalım. Yumruk kadar bir taşı havada uçmasını sağlamak üzere tasarlanmış bir majikal çalışmayı ele alalım. Tabii ki, patlama gibi dış bir müdahale haricinde normal şartlarda taşlar havada uçmaz. Taşların doğal özelliği bu. Bir taşın doğal özelliğine ters düşmesi için çaba sarf etmek, taşları taş yapan tüm yaratılış sürecine ters düşmektir ve — en azından — başarı olasılığı pek yoktur.
Ancak diğer yandan, bu tür bir sonuca yönelik bir ritüel ciddi ve kompetan bir şekilde uygulandığında beklenmedik bir şekilde sonuç verebilir. Taşların kendi başlarına havalanması doğal olmayabilir, ancak başka bir güç tarafından sevk edildiğinde hareket etmeleri doğaldır ve böyle bir güç yakında mevcutsa faaliyette geçirilebilir. Taşın yanından geçen bir çocuk onun alıp fırlatabilir, böylece bizim normal olarak " tesadüf" dediğimiz olayla — çoğu zaman majinin sonuçlarının fiziksel seviyede tezahür şekli olan ince doğal unsurların karışımı — ritüelin amacını gerçekleşir.
Bu aynı motifleri diğer seviyelerde de bulmak mümkün. Ekinlerin bereketini artırmak arkasında uzun bir geçmişi olan majinin yaygın bir eterik uygulamasıdır. Bu tür uygulamalar çoğu kez kaydı değer sonuçlar verir, çünkü doğal süreçlerle uyumlu çalışırlar. Dış etkenlerin müdahale etmesi dışında bitkilerin büyümesi ve gelişmesi onların doğasında vardır. Ancak hiç bir miktarda ritüel çaba domates bitkisinin elma vermesini sağlayamaz. Aynı şekilde şifa ve eterik dengenin majikal yöntemleri sağlık için kullanılabilir. Bu uygulamalar, iyi bir genetik ve makul bir yaşam stili ile birlikte uzun ve sağlıklı bir yaşam temin edebilirler. Ancak yaşlanma sürecini tamamen durdurup fiziksel ölümsüzlüğü getiremezler. Yaşlanıp ölmek insanların doğasında vardır ve majinin uygulanması bu doğayı değiştiremeyecektir.
Şimdiye kadar açıkladıklarımız Altın Şafak geleneğinde ritüel maji için gerekli esasları içermekteydi. Bu konular arasında ritüel çalışmanın arkasındaki maji anlayış, ritüel tekniklere anlam veren evren ve benlik vizyonu ve ritüel kapsamında kullanılacak aletler işlendi. Artık, bu bölümde bütün bunları pratik majikal ritüel çalışmaları açısından bir araya getirmenin zamanı gelmiştir. Maji, çoğu felsefe ve dinlerden önemli farkı olarak inanç değil uygulama üzerine odaklanmaktadır. Sadece belirli bir şeye inanarak bir varoluşçu (egzistansiyalist) veya Hıristiyan olabilirsiniz, ancak bir majisyen olabilmek için, bir şey yapman gerekir — Bu da tamamen farklı bir şeydir.
Maji bir şeyler yapma usulüdür ve herhangi bir majikal çalışmanın ilk şartı majisyenin ne yapma niyetinde olduğuna karar vermesidir. Bir majikal seremoni bir âsâyı konsakre etmeye (kutsamaya, şarj etmeye) yönelik olabileceği gibi, hastalığı iyileştirmek, ruhsal bir varlığı çağırmak, bir dönüşüm bedene bürünmek, Yüksek Benliği çağırmak veya daha birçok farklı şey olabilir. Ancak bir amacı olması şarttır ve bu amacın tek, belirli ve dikkatle açıklanmış olması gerçekleşmesini çok daha etkili kılar. Dolayısıyla bir amacın seçimi herhangi bir majikal çalışmada ilk ve en gerekli adımdır.
Majinin mutlak bir güce sahip olmadığını bilmekte de fayda vardır. Bu özellikle fiziksel seviyede değişiklik getirme konusunda geçerlidir. Bazı şeylerin majikal yöntemlerle başarılması pratik açıdan imkansızdır. Bazıları da en olumlu bakış açısından bile son derece zordur. Bu konuda açıklığa kavuşmamızda tarih önümüze bazı engeller koymaktadır. Majikal yöntemlerle neler yapılabileceği hakkındaki inançları geçerli şartlar yerine değişken kültürel modalar belirlemek eğilimindedir. Yine de, tarihsel engellere rağmen, uygulamada geçerli gözüken bazı sınırları saptamak mümkündür.
Bu sınırların bazıları majinin işlevsel niteliklerinden doğmaktadır, bazıları da majisyenin ne yapmak istediğine bağlı, diğerleri de majisyenin içinden kaynaklanmaktadır. Majiyi etkin olarak kullanabilmek için bütün bunları incelememiz gerekir.
Majinin Sınırları: Doğanın Akışı
Bu sınırlardan en açığı majikal yöntemlerin nasıl sonuç aldığında görülür. Bölüm 1'de açıklandığı gibi majinin anahtarı enerji motiflerinin varlık seviyelerinden fiziksel seviyeye indiği doğal yaratılış sürecindedir. Majisyen daha yukarıda, astral ve eterik işlevle ilişki kurarak inen motifleri değiştirir veya tezahürata inen akımları takip eden yenilerini kurar. Ancak bu sürecin tamamen doğal olduğunu anlamakta önem vardır. Harekete geçirdiği değişiklikler doğal değişikliklerdir ve doğal motifleri takip ederler. Bu motiflere müdahale etmek majinin çalıştığı süreci bozar.
Örnek olarak fantezi öykülerde ve New Age çevrelerde birçok kişinin yapabildiğini iddia ettiği levitasyonu ele alalım. Yumruk kadar bir taşı havada uçmasını sağlamak üzere tasarlanmış bir majikal çalışmayı ele alalım. Tabii ki, patlama gibi dış bir müdahale haricinde normal şartlarda taşlar havada uçmaz. Taşların doğal özelliği bu. Bir taşın doğal özelliğine ters düşmesi için çaba sarf etmek, taşları taş yapan tüm yaratılış sürecine ters düşmektir ve — en azından — başarı olasılığı pek yoktur.
Ancak diğer yandan, bu tür bir sonuca yönelik bir ritüel ciddi ve kompetan bir şekilde uygulandığında beklenmedik bir şekilde sonuç verebilir. Taşların kendi başlarına havalanması doğal olmayabilir, ancak başka bir güç tarafından sevk edildiğinde hareket etmeleri doğaldır ve böyle bir güç yakında mevcutsa faaliyette geçirilebilir. Taşın yanından geçen bir çocuk onun alıp fırlatabilir, böylece bizim normal olarak " tesadüf" dediğimiz olayla — çoğu zaman majinin sonuçlarının fiziksel seviyede tezahür şekli olan ince doğal unsurların karışımı — ritüelin amacını gerçekleşir.
Bu aynı motifleri diğer seviyelerde de bulmak mümkün. Ekinlerin bereketini artırmak arkasında uzun bir geçmişi olan majinin yaygın bir eterik uygulamasıdır. Bu tür uygulamalar çoğu kez kaydı değer sonuçlar verir, çünkü doğal süreçlerle uyumlu çalışırlar. Dış etkenlerin müdahale etmesi dışında bitkilerin büyümesi ve gelişmesi onların doğasında vardır. Ancak hiç bir miktarda ritüel çaba domates bitkisinin elma vermesini sağlayamaz. Aynı şekilde şifa ve eterik dengenin majikal yöntemleri sağlık için kullanılabilir. Bu uygulamalar, iyi bir genetik ve makul bir yaşam stili ile birlikte uzun ve sağlıklı bir yaşam temin edebilirler. Ancak yaşlanma sürecini tamamen durdurup fiziksel ölümsüzlüğü getiremezler. Yaşlanıp ölmek insanların doğasında vardır ve majinin uygulanması bu doğayı değiştiremeyecektir.